De crisis als voedingsbodem
campagnes • 31 maart 2020 • roderick mirande
Campagnes blijken ons nu vooral een hart onder de riem te willen en kunnen steken. Drie voorbeelden uit de campagne-oogst van de afgelopen week.
KPN: ‘Houd afstand. Houd contact’
Volgens KPN hoeven we hoeven niet bij elkaar te zijn om samen te zijn. Met die gedachte lanceert de telecommunicatie- en ICT-dienstverlener op 1 april de campagne: ‘Houd afstand. Houd contact’. De campagne is ontwikkeld door Achtung in samenwerking met Wefilm.
Albert Heijn: ‘Namens iedereen bij Albert Heijn, fijne Pasen’
Dat het een andere Pasen wordt dan anders, behoeft geen uitleg. Daarom vraagt Albert Heijn in zijn nieuwe campagne (i.s.m. TBWA) ons 'allemaal extra ons best te doen om er thuis toch mooie dagen van te maken'.
Want, zegt Johan van der Zanden, hoofd markering en communicatie bij Albert Heijn: ‘Het familiegevoel dat bij Pasen hoort, verandert niet. Juist nu is er een grote behoefte om samen te zijn.’ Normaal gesproken zou oma gewoon aan tafel zitten, maar in de nieuwe commercial van de supermarktketen, komt ze nu via een scherm de huiskamer binnen.
Verder zegt Van der Zanden dat de supermarkt de communicatie rond Pasen in de winkel de komende weken bescheiden houdt. ‘In deze drukke periode ligt prioriteit bij veilig werken en veilig boodschappen doen.’
Prince Ae: ‘Before you catch the virus, watch this’
Niet een echte campagne, wel de video die ons hartveroverend direct waarschuwt voor dat wat nu op de wereld een nog grotere bedreiging vormt dan covid-19: the F-virus.
Volg ons liveblog op Adformatie.nl voor het meest actuele impactnieuws