Mensen raken, bewegen en uitnodigen

Winnaars non-profit 

Ook de non-profit inzenders lieten zien hoe hun boodschap uitstekend op een DOOH-scherm past. Vogelbescherming ging er uiteindelijk met de hoofdprijs vandoor.

1

Vergeten vogels - Vogelbescherming / KesselsKramer

Matthijs de Jong, KesselsKramer:
‘De competitie was een uitgelezen kans om met een zelfbedachte briefing aan de slag te gaan. Dat begon bij ons met de vraag wat kwetsbare, bedreigde vogels zélf zouden doen om hun naamsbekendheid en waardering bij een breed publiek op te krikken. Hoe trekken ze de aandacht voor de  mijnvogelvinder.nl app van Vogelbescherming zodat ze meer gezien en herkend worden?  Hierbij volop gebruikmakend van de stadslocaties, grote formaten en digitale mogelijkheden die het relatief nieuwe medium biedt. Het feit dat de jury de inzending omschreef als een ‘cadeautje voor het publiek’ was een fantastische stimulans voor een optimale uitvoering. Dit onderstreept ook de verantwoordelijkheid die je als maker hebt om als niet uitgenodigde gast je publiek serieus te nemen. Veel dank en een diepe buiging voor Ocean Outdoor en de jury namens de Kanoet, Grauwe Klauwier, Bontbekplevier, Roerdomp en alle andere bescheiden vogels in Nederland.’

2

Dichtstbijzijnde AED - Hartstichting / DentsuAchtung!

Elke dag sterven er 35 mensen aan een hartstilstand. Hartstichting heeft Digital Out Of Home ingezet door op schermen aan te geven hoe ver je verwijderd bent van een AED (Automatische Externe Defibrillator). 
De jury vond het een winnende case door de simpele, goed te begrijpen communicatie en het goed gebruikmaken van Digital Out Of Home: location based, de juiste visuals laten zien en inzetten van data.

3

1m2 – Earthtoday

Remy Kurpershoek Executive Board Member & Chair Creation Earthtoday:
‘Onze ambitie is om iedereen te betrekken bij onze missie om natuurbescherming te versnellen. Daar kunnen we alleen in slagen als we het samen doen. Zichtbaarheid op openbare plekken is daarvoor onvoorstelbaar belangrijk. Maar het gaat niet alleen om zichtbaar zijn. We willen mensen raken, bewegen en uitnodigen. Voor ons als digitale startup is de inzet van innovatieve media daarom heel relevant. Digital out-of-home stelt ons in staat op een heel persoonlijke manier te kunnen communiceren.’

Jong Talent Award naar Rosalie Toonen voor Kika

Meindert van den Heuvel:

'Als je zo jong al op deze wijze de essentie van zo’n bijzonder en zwaar thema kan weergeven, dat geeft blijk van groot talent'

Volg al het nieuws op Adformatie.nl