De stad als één
grote sportschool

Winnaars Commercieel 

De drie winnaars in de categorie Commercieel hadden drie uiteenlopende, maar zeer opvallende cases. De hoofdprijs van 500.000 euro ging uiteindelijk naar Basic Fit.

1

City circuit - Basic Fit /DentsuAchtung!

Erica van Vonderen-Hahn, international marketing & e-commerce director Basic-Fit:
'Bij Basic-Fit zijn we op een missie om iedereen toegang te geven tot de kracht van fitness. Ons omnichannelaanbod is tijdens corona nog relevanter geworden: voor thuis, in de app en buiten. Hier kunnen we met deze campagne DOOH aan toevoegen. Want hierdoor kan iedereen op nog meer manieren werken aan hun fitnessgewoontes. Zo maken we bewegen nog leuker en toegankelijk voor iedereen.

‘Basic-Fit heeft de stad in ware omgetoverd tot één grote sportschool. Digitale out of homes, sportclubs, bankjes en trappen worden onderdeel van de Basic-Fit circuit. Door fysieke clubs te koppelen aan het digitale van een OOH bieden we men de mogelijkheid om te sporten waar, wanneer men wilt.

Boris Nihom- strateeg bij DentsuAchtung!:
‘Zonder out of home had dit idee niet tot de mogelijkheden behoort. We veranderen “advertising” in “product” en integreren OOH met een digitaal platform om een unieke sportbeleving te ontwikkelen die 100 procent bij het merk Basic-Fit past’.

2

Let’s get close again - Spaghetteria / Natwerk

Bert Jimmink, eigenaar Spaghetteria: ‘De zomer is voor onze branche wat minder uitgepakt dan dat wij bij de uitreiking van de prijs dachten. Onze campagne gaat daarom pas lopen in oktober. Met de oplossingen die we met de toppers van Natwerk en Ocean bedacht hebben, kunnen we nu de lancering van onze rebranding perfect koppelen aan de activerende campagne op de schermen. We kunnen niet wachten…’

3

Fortnite Outdoor Cup - Playstation / Fitzroy

Mischa Schreuder, creative director en partner Fitzroy Amsterdam:
‘Het was te gek dat het idee wat wij met de creatieve vloer hebben bedacht bij Fitzroy voor Playstation een prijs pakte ter waarde van honderdduizend euro aan mediageld. We kunnen met deze prijs straks alle gamers van Nederland een game-ervaring geven die ze nog niet hebben meegemaakt.

‘Het zijn geen gewone reclame-uitingen: de digitale schermen toveren we om tot de grootste gameschermen die die we ooit hebben gezien. Gamers die straks live via de schermen van Ocean Outdoor gaan strijden voor de Fortnite Outdoor cup. Ze maken kans om op die stoel voor dat grote scherm te mogen zitten en tegelijk inloggen met honderd andere gamers.

‘Van Rotterdam, Leiden, Utrecht, Groningen tot Amsterdam: ze staan live in verbinding met elkaar en gaan met elkaar uitmaken wie de best gamer is. Via Twitch doen gamers ook verslag. Zo bereiken we de mensen op straat én thuis.

Let the game begin.’

Volg al het nieuws op Adformatie.nl