De kracht van het scherm
de jury
De juryleden blikken terug op hun jurering van de allereerste Ocean Digital Creative Competition
Dit waren de juryleden van de eerste editie van de competitie in 2021:
- Carolien van ‘t Hek – CEO UM Nederland
- Caroline van Turennout – Directeur Marketing & e-Commerce Zeeman
- Cees Dingler – MD/Creative Director Capitola
- Gerard Ghazarian – Founder Candid
- Inge Ligthart – CEO Dawn
- Joris Kuijpers – Founder/Creatief Directeur, The Family Amsterdam
- Lydi Siebers – CMO Benelux HelloFresh
- Maddie Raedts – Founder, IMA & Global Head of Social for Fashion & Luxury, MediaMonks
- Max Pinas – Creative director Dept Agency
- Mervyn ten Dam – Creative Director dentsuACHTUNG!
- Patrick de Laive – Founder & CPO TNW
Carolien van ’t Hek:
‘Deze competitie kun je winnen met het insturen van slechts één pagina, het gaat om het idee en die uitvoering moet in één oogopslag duidelijk zijn.’
Caroline van Turennout:
‘De jurering was een unieke ervaring voor mij; ik had nooit eerder cases gejureerd die speciaal voor een medium zijn gecreëerd. Daarom lette ik het meest op hoe in het concept gebruik werd gemaakt van de kracht van het medium.’
Cees Dingler:
‘Ik heb veel ideeën gezien die het medium echt uit aan het dagen waren. Heel verrassend. Het zou wel goed zijn als creatieven zicht meer gaan interesseren in de technische mogelijkheden en beperkingen van een medium. Door zich te laten inspireren door techniek gaan ze in mijn ogen betere en relevante oplossingen bedenken. Samenwerking tussen coders aan creatives is wat mij betreft essentieel in deze tijd. We passen deze methode al jaren succesvol toe binnen Capitola. Ik raad het iedereen aan.’
Inge Ligthart:
‘De Ocean Digital Competition is denk ik een van de meest leuke awardshows van dit moment omdat het niet uitmaakt welke middelen je tot je beschikking hebt om te winnen: een heel goed idee met een dito rationale is genoeg!’
Lydi Siebers:
‘Voor mij viel op: het enorme enthousiasme om in te zenden. Niet alleen super-gepolijste (bureau) inzendingen, maar ook inzendingen met passie en creativiteit vanuit (kleinere) merken die anders niet direct toegang zouden hebben tot grootschalige outdoorcampagnes. Enorm leuke interpretaties om de mogelijkheden van digital out of home te gebruiken.’
Mervyn ten Dam:
‘Heel veel interactiviteit vooral! Maximaal gebruik van digitale mogelijkheden, way beyond “the classic billboard”.’
Volg al het nieuws op Adformatie.nl