4 x Adformatie Connects
In de video-interviewserie Adformatie Connects Daily en International praten onze redacteuren met marcom- en reclameprofs over de hele wereld over de impact van de coronacrisis.
‘Ik sta pal achter de documentaire’
Judy Schnitger-Zwinkels (Nestlés hoofd corporate communicatie, affairs en duurzaamheid) en Martine Olijslagers-Kuip (directeur Chocolade bij Nestlé Nederland) blikken samen met journalist Lars Gierveld terug op de onafhankelijke documentaire die ze over Nestlés cacaoketen lieten maken. ‘Eerlijkheid duurt het langst en we hebben elkaar echt nodig. Die boodschap landt nu wel.’
‘Grote merken moeten nu niet zelf content gaan maken’
Stacey Rookhuizen maakt met Bombilate in New York online tv-shows voor merken als Deliveroo, Schiphol, AEG, Greetz en Warner Music. Tussen de sirenes door vertelt ze dat nu steeds minder merken groots investeren in content, terwijl er juist nu meer content dan ooit geconsumeerd wordt, en er heel veel verhalen te vertellen zijn.
‘De consument is gedreven om er weer wat van te maken’
Chief Strategy Officer bij Havas Group in Greater China, Dennis Potgraven, biedt ons een blik in de toekomst vanuit Shanghai. Hij signaleert onder meer dat er in toenemende mate waarde wordt gehecht aan content, persoonlijke verzorging, (lichamelijke en financiële) gezondheid en dagelijks genot.
‘Het hotelwezen staat volledig op zijn kop’
Angela van der Kooye, voorzitter bij de Vereniging van Communicatie, Marketing & PR in Paramaribo, vertelt over de impact van de coronacrisis op Suriname. ‘Het toerisme, de evenementen- en de taxibranches zijn het hardst geraakt. Ook de hosselaars kunnen hun waar niet meer kwijt.’
Houd Adformatie.nl in de gaten voor de komende afleveringen!
Volg al het laatste impactnieuws op Adformatie.nl