Gesprekken op niveau

In CMO Studio interviewt Adformatie-redacteur Roderick Mirande CMO’s

van het hoogste niveau over het nieuws, hun uitdagingen en

de langetermijn marketingstrategie.

 Els Dijkhuizen (Heineken Nederland)

In de tweede aflevering van CMO Studio dit jaar, nemen we met Els Dijkhuizen, directeur marketing bij Heineken Nederland, de marketing-actualiteiten door en kijken we naar de lange termijn marketingstrategie van het bierconcern. ‘Birra Moretti was grotere introductie dan Heineken 0.0.’

 Egmont Philips
(TCS)

Tata Consultancy Services (TCS), ooit van gehoord? Het is weliswaar een bekende naam onder techneuten, maar onder marketeers heeft het bedrijf nog wel wat brand awareness-werk te verrichten. Die klus ligt op het bord van Egmont Philips, kortgeleden nog cmo bij Das, sinds oktober vorig jaar head of Europe, digital marketing & CX practice bij het bedrijf. ‘Waarde van quantum-snelheid ligt voor marketeers vooral in klantinteractie.’

 Yvonne Nassar
(Van Gogh Museum)

Als we zeggen dat het een rottijd is geweest voor de musea, dan is daar niets aan gelogen. Ook het Van Gogh Museum kon niet wachten totdat het de deuren weer kon openen. Nu is het zaak om in de post-corona-era de turbo’s aan te zetten om de mensen weer naar het Van Gogh te krijgen. Wat is daarvoor nodig? ‘Een museum is niet alleen een plek waar je kennis háált.’

 Brenda Smith
(A.S. Watson)

Met zo’n 1200 winkels in Nederland en België, is Kruidvat by far marktleider in de drogisterij-retail.  Het succes in Nederland – net als in andere A.S. Watson-landen – is een verhaal van volume, zoveel winkels dat je altijd binnen 15 bij een Kruidvatfiliaal kan zijn, en van lage prijzen. Toch zag Brenda Smith, die na Amerikaanse en Britse avonturen voor JDE in 2014 in Renswoude terechtkwam, dat er nog legio mogelijkheden waren om het merk Kruidvat meer te laten shinen. ‘Het rommelige is onderdeel van ons merk’

 Ard Bossema
(Asahi-Grolsch)

Vrij recent maakte Ard Bossema een indrukwekkende carrièrestap. Van marketingdirecteur verantwoordelijk voor Nederland en Frankrijk, kreeg hij als VP Global Marketing bij Grolsch-eigenaar Asahi de wereldwijde verantwoordelijkheid voor grote merken als Pilsner Urquell, Kozel en Grolsch. Bossema kreeg de opdracht om wereldwijd meer lijn te brengen in de merken. ‘Maak geen doos met brand-assets die elk land moet gebruiken.’

 Marc Rondagh
(Eredivisie CV)

Geld in het laatje? Ja natuurlijk is het zeker stellen van een gezonde exploitatie van onze hoogste voetbaldivisie een belangrijke taak voor Marc Rondagh, Head of Marketing & Commercial Development bij Eredivisie. Maar het verhogen van de sportieve prestaties van het Nederlandse voetbal staat óók op zijn to-do-list. En daar speelt innovatie en technologie een belangrijke rol. Maar hoe? ‘We willen allemaal dat we Europees excelleren’.

CMO Day 2023 vindt plaats op donderdag 11 mei. Meld je hier aan.