BESTE CMO’S VAN NEDERLAND,


Onze wereld staat in de fik. Oorlogen komen opeens dichtbij, klimaatverandering wordt voelbaar en met elk goed geplaatst stukje desinformatie wankelt de Global Economy.


Wat doet jouw sterke merk? Of simpeler gezegd: voor welke mening staat het?


Natuurlijk hebben we allemaal een keurige CSR geformuleerd. Hebben we ons gecommitteerd aan de SDG’s en hebben we ons MVO-verhaal paraat.


Maar tegelijkertijd knaagt het gevoel dat we eigenlijk meer kunnen doen. Dat onze merken échte macht hebben om goede bewegingen op gang te brengen.


De vraag is niet of je het gaat doen, maar wanneer.


Wacht je tot de publieke opinie je dwingt om een keuze te maken? Wacht je totdat je concurrenten de hete kolen voor je uit het vuur halen? Wacht je tot een rechter je dwingt om in actie te komen?


Of toont je merk ook hierin leiderschap?


Merken die dat besluiten te doen, hanteren de strategie van Brand Activism. Met een duidelijk gewenst ereldbeeld

maken ze de bedrijfsmatige keuzes die bijdragen aan het sneller bereiken van die toekomst. En met hun merk  communiceren ze niet alleen actief over hun eigen koers, maar proberen ze anderen in die beweging mee te krijgen. Zo worden ze voorlopers én voegen ze betekenisvolle merkwaarde toe.


DE STRATEGIE VAN BRAND ACTIVISM


Tijdens de CMO Day verzorgen we samen met Adformatie een rondetafelgesprek over Brand Activism. Om met elkaar te verkennen wat we hier als ‘gewone merken’ van kunnen leren. Of het geloofwaardig kan zijn voor merken die niet geboren zijn met een ijzersterke purpose. Of het je meer grip kan geven op je merk én meer perspectief op de wereld zoals je die zou wensen.


Doe je mee?