4 x Adformatie Connects

In de video-interviewserie Adformatie Connects Daily en International praten onze redacteuren met marcom- en reclameprofs over de hele wereld over de impact van de coronacrisis.

 ‘Het waren de grote WTF-maanden’

video-play-button

Antoine Houtsma, creative director bij Joe Public, Anne Stokvis, hoofdredacteur bij N=5 / N=Content en Lode Schaeffer, creatief directeur bij Indie, geven hun ongezouten mening over creativiteit in tijden van crisis. ‘Bedrijven die al jaren hun purpose niet kunnen vinden, hebben hem met corona ineens gevonden.’

 ‘In Turkije vinden de mensen het nu moeilijk om zich te uiten’

video-play-button

Peren Ozturan, universitair hoofddocent marketing aan de Özyeğin University in Istanboel, vertelt over de zorgelijke toestand in haar land. ‘Onder meer het toerisme, de textiel- en b2b-industrie lijden onder de crisis. Maar bedrijven die echte medewerkers en mensen in hun campagnes tonen, winnen aan vertrouwen.’

 ‘In drie dagen staat een groot gedeelte van je omzet stil’

video-play-button

Leontine Smith van Smith Communicatie, Jos Govaart van Coopr en Vera Kops, directeur van Lewis Nederland, over de impact van de crisis op hun PR-bureaus. ‘In het begin ga je de chaos organiseren, de eerste aandacht gaat uit naar de mensen. Daarna denk je: uiteindelijk gaat dit ons een recessie opleveren.’

 ‘Aldi is straks weer de positieve bondgenoot van de consument’

video-play-button

Nienke van de Streek, managing director marketing & communication bij Aldi, en Lode Schaeffer van Indie zitten middenin het proces om het merkverhaal van supermarktdiscounter Aldi vorm te geven. Ze bieden een inkijkje in de toon en blikken vooruit op de aankomende merkcampagne.

Houd Adformatie.nl in de gaten voor de komende afleveringen!

Volg al het laatste impactnieuws op Adformatie.nl