Jezelf ontwikkelen ten tijde van corona

opleidingen • VAN ONZE PARTNER NIMA

Corona brengt veel onzekerheid met zich mee. Alles staat op zijn kop. Hoe zorg je er als marketeer voor dat je het hoofd boven water houdt? Door jezelf te ontwikkelen.

De mensen (en bedrijven) die nu investeren in zichzelf en de toekomst, zijn degene die sterker uit deze crisis komen. Jezelf ontwikkelen kan op allerlei manieren. Je kunt die marketingboeken weer eens van de plank halen, alle (online) bladen er op naslaan, podcasts gaan luisteren etc. Maar je kunt ook heel gericht een training of cursus volgen. Een leven lang leren is het motto van NIMA en dat houden ze ook in tijden van corona hoog in het vaandel. Daarom zijn er nu veel verschillende online classes die je kunt volgen. Als lezer van de Adformatie krijg je € 200 korting op het niet-ledentarief met de code: NIMA200ADFO. We lichten een aantal trainingen uit:

Contentmarketing – 7 mei

Contentmarketing, een veel gehoorde term. Maar wat kan en moet je er nou mee als marketeer? Echte contentmarketing is niet zo maar filmpjes en blogs ontwikkelen. Het is je content afstemmen op je doelgroep. Je dingt jouw boodschap dan niet meer op, maar je doelgroep komt naar jou toe om je content te lezen, bekijken of beluisteren. Om dit goed te kunnen doen heb je een strategie nodig en daar ga je tijdens deze interactieve mastercourse mee aan de slag. Dit is niet zomaar een training waarbij je veel informatie aangereikt krijgt. Je krijgt interactieve sessies in de WebTalks, gaat zelf aan de slag met je strategie en contentplan, en krijgt bovendien individuele telefonische begeleiding van de docent. Lees meer.

Media voor Marketeers – 15 mei

Het is een bekende uitspraak: ‘De helft van het budget dat opgaat aan media, is weggegooid geld.’ Zeker in tijden van een crisis is dit een pijnlijke realisatie. Maar de vraag is of jij weet welke helft weggegooid is, door wie en waaraan. Want als je dat weet, dan gooi je dat geld geen tweede keer weg. Tijdens deze mastercourse neemt media-onderzoeker John Faasse je mee in de wereld van media. Je leert kritisch te kijken naar voorstellen van bureaus en wat je van hen mag verwachten. Welke cijfers en dashboard zullen de bureaus je bieden en wat kan je daarvan wel en niet vertrouwen? Lees meer.

Persoonlijk meer impact door framing – 19 mei

Als marketeer ben je vast wel bekend met het begrip framing. Je past het toe in strategieën en campagnes (voor je klanten). Maar heb je ook door dat een effectief ‘staaltje framing’ start bij jou in je persoonlijke communicatie, emoties en type woordkeus? De meeste van ons blunderen hier regelmatig mee en hierdoor schieten we ons doel voorbij.


Goed nieuws! Door je oprecht in te leven in de ander, diens beeldvorming en doelen, kun je je boodschap effectiever en positiever afstemmen. En zo krijgen we een win-winsituatie. Het klinkt zo simpel, maar nu nog de handvatten om er ook echt mee aan de slag te gaan. Die krijg je in deze training van Jocelyn Rebbens. Lees meer.

Van onze partner

Volg al het laatste impactnieuws op Adformatie.nl