Expertvisies uit het vak
VISIES UIT HET VAK
Nadat het coronavirus ons allemaal in zijn greep kreeg, hebben tal van deskundigen op Adformatie ontwikkelingen geduid en van perspectief voorzien. Ze zijn het (her)lezen de moeite waard. Daarom hier: dit zijn de 7 best gelezen expertstukken sinds de lockdown.
1.
De 14 technieken in gedragsbeïnvloeding in Mark Ruttes persconferenties
Hoe krijg je een land zover dat het zichzelf restricties oplegt?, sociaal psycholoog en gedragsdeskundige Cecilia Keuchenius (Motivaction) analyseerde de persco’s van Mark Rutte.
2.
Waarom online vergaderen via video je zo uitput
Na een paar weken hadden we door hoe vermoeiend videovergaderen is. Farah Nobbe (Nobbe Mieras trainingen) legde ons uit waarom. Even een uurtje een bespreking via Zoom, Teams of Skype en je na die tijd enorm vermoeid voelen. Hoe kan dat toch?
3.
Blijf investeren in marketing en reclame in tijden van coronarecessie
Is het zinvol om te investeren in marketing in tijden van crisis? Ja, leerde Fons van Dyck ons, zich baserend op onderzoek naar grote recessies.
4.
13 trendwatchers en visionairs over de wereld na de coronacrisis
Wat verandert door deze crisis? Stukken van visionairs. Van Mark Ritson en Yuval Noah Harari tot Daniela Hooghiemstra en Adjiedj Bakas. Aart Lensink (LVB) bracht ze in kaart.
5.
7 principes die ons gedrag tijdens de coronacrisis bepalen
Floor Busch, Roorda, gaf gedragswetenschappelijke verklaringen waarom doen we wat we doen tijdens de coronacrisis.
6.
14 inzichten voor het beste corona-strijdplan voor marketeers
Na de visionairs (zie 4.) komen de visie en de aanpak. Aart Lensink deelt ze voor een aanvalsplan voor marketeers.
7.
Wat China ons leert over bedrijfsherstel na corona: alles draait om snelheid
Strateeg Dennis Potgraven, (Havas) deelt vanuit China inzichten voor merken en marketeers: snelheid is key bij bestrijden Covid-19 zelf en bij bedrijfsherstel.
Adformatie
Connects Live
Video-interviews met vakgenoten over hun kijk op de crisis, de klappen en de kansen.
Komende week onder meer:
Sanjay Korteweg, MD bij Core Public Relations brengt verslag vanuit Windhoek, Namibië.
En een gesprek over ‘De waarde van awards tijdens de stilte van creativiteit.'
Adformatie Connects Live houdt een zomerstop. In augustus zijn we er weer.
Volg al het laatste impactnieuws op Adformatie.nl