Digitale disruptie en het nieuwe retail-ecosysteem
Oplopende tekorten, desastreuse prijsstijgingen en nieuwe wetgeving; het speelveld van de marketeer verandert in een snel tempo. Wat wordt als marketeer je focus en strategie in dit uitdagende landschap? Deze vraag stond centraal tijdens het CMO Community event met als thema The New Abnormal.
Kersvers winnaar van de PIM Marketing Literatuur-prijs Ingmar de Lange opende het bal in de Singelkerk in Amsterdam. Draait alles om big data en is schieten met hagel inmiddels het stomste wat een merk kan doen? Zijn merken überhaupt nodig in een tijd waarin Google en Amazon de meeste beslissingen voor ons nemen? Hij daagde de aanwezige CMO’s uit te kijken hoe houdbaar klassieke merkprincipes zijn in het digitale tijdperk.
Omoda-CMO Cees Hannema liet vervolgens zien hoe je dit aanpakt binnen een familiebedrijf. Hij nam de marketeers mee door de lange historie van Omoda naar de digitale vertaling in het nu. Service en selectie zijn de belangrijkste onderscheidende factoren van Omoda in het online fashionlandschap dat ook vaak keuzestress oplevert.
Na de Round Tables werden de aanwezigen getrakteerd op een optreden van de Italiaanse violist Laura Masotto.
Lees de verslagen van de Round Tables verderop in dit magazine:
Futureproofing your Front Office into the new abnormal op p. 5
Bricks ’n clicks is dood, leve het retail-ecosysteem! op p. 7
Kijk hier voor de volledige beeldimpressie!
Volg al het nieuws op Adformatie.nl