CMO's in beeld #2

 Dorkas Koenen
(Rabobank)

Marketing is volgens CMO Dorkas Koenen van de Rabobank niet het vak van de korte klap, maar een vak van de lange adem.Natúúrlijk moeten we het in deze aflevering van CMO Studio hebben over de periode waarin Rabobank wat op zoek was naar zichzelf, zijn eigen consistentie uit het oog verloor. Maar wat heeft het tot nu toe eigenlijk opgeleverd dat de bank ‘het coöperatieve’ weer expliciet in het merk heeft teruggebracht.

 Bas Bisschops
(ABN Amro)

Ligt het nou aan ons, of is het merkprofiel van ABN Amro minder scherp dan vroeger? En wat zijn de behoeften van bankklanten in een sterk veranderende wereld? We praten erover met Bas Bisschops directeur marketing en communicatie van ABN Amro. ‘Data niet alleen leidend in performance-marketing, maar ook in strategische besluitvorming.’

 Thecla Schaeffer
(Tony’s Chocolonely)

Thecla Schaeffer mist creativiteit, extremiteit, kleurrijkheid en durf bij Nederlandse merken. Met Schaeffer, cmo bij Tony’s Chocolonely, bespreken we de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van Tony’s én roept Schaeffer ‘De Winnaar van de Week’ uit (waarschuwing: geen merk-uiting!). Daarna gaat ze dieper in op de marketingstrategie van Tony’s Chocolonely.

 David Verschoor (Hartstichting)

‘De traan is totaal niet meer onderscheidend, zegt David Verschoor, CMO van de Hartstichting. ‘We willen juist een positieve toon aan ons merk koppelen.’ Hij gaat dieper in op wat er dan wel past bij de Hartstichting anno 2021.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Bekijk alle interviews van CMO Studio via de CMO Suite op Adformatie.nl

Bekijk al het laatste nieuws op Adformatie.nl